lördag 4 augusti 2012

Snabba ryck

Vi råkade sälja stora soffan i stugan förra helgen. (Eller råkade och råkade, det var förstås meningen men jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott att den skulle vara borta efter 2 dagar, men Blocket levererade som alltid.. och jag hade fel!)

Bara att ge sig ut på jakt efter en ny då, lite stressigt med en laxfiskande sambo på väg till Norge och en massa jobb. Vi slängde oss iväg så vi var på möbelaffären en timme innan stängning på söndagen, hittade en lagom stor soffa till kampanjpris (inte helt lätt, lite compact living är det allt och ändå vill vi att många rumpor ska få plats..), den fanns hemma (har det någonsin hänt!!??) vi lånade släp från affären, lovade vara tillbaks innan stängning, lastade och brände iväg. Snabbt gick det och vi var tillbaks innan stängning..

Tur dock att det inte var jag som skulle trixa in släpet vid stugan säger jag bara, mina talanger när det gäller att backa med släp är...ehh..begränsade (om vi är snälla). Den förlorade hästägaren/groomen till man är desto bättre. (Läskigt bra på det faktiskt, måste säga att det är lite synd att vi inte har häst och åker på tävling, en talang som går till spillo är alltid lite sorgligt..eller hur?)

Old one vs new one
Nu sitter vi förstklassigt och det ryms åtminstone 5 rumpor - välkomna att testa själva.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett riktigt lyft, den nya är supersnygg. Ser ut att passa som handen i handsken:)
Kram B

Anonym sa...

Snygg soffa. Det blev ju ett helt nytt rum.
Kramar C