Visar inlägg med etikett Läslust. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Läslust. Visa alla inlägg
onsdag 1 augusti 2012
onsdag 23 september 2009
Lättläst
Ojdå jag hade glömt bort att jag utlovat boktips, men nu är jag på G.
Tänkte bjuda på ett litet boktips så här på höstkanten, passar bra till en mugg hett te och en mysig filt runt benen; Till dess din vrede upphör av Kirunaförfattaren Åsa Larsson. Jag har inte varit särskilt exalterad över hennes tidigare böcker men den här gillade jag faktiskt riktigt mycket. Både spännande deckare och en bra (lite sorglig) men ändå varm bakgrundshistoria. (Mycket viktigt: inga hundar dör i den här boken, jag kollar alltid det först för då vill jag inte läsa). Sträckläsning utlovas! (Okej okej jag sträckläser nästan alltid men den här tror jag även att andra sträckläser faktiskt..) Tur då att den är kort och lättläst annars skulle studierna blivit lidande..
Tänkte bjuda på ett litet boktips så här på höstkanten, passar bra till en mugg hett te och en mysig filt runt benen; Till dess din vrede upphör av Kirunaförfattaren Åsa Larsson. Jag har inte varit särskilt exalterad över hennes tidigare böcker men den här gillade jag faktiskt riktigt mycket. Både spännande deckare och en bra (lite sorglig) men ändå varm bakgrundshistoria. (Mycket viktigt: inga hundar dör i den här boken, jag kollar alltid det först för då vill jag inte läsa). Sträckläsning utlovas! (Okej okej jag sträckläser nästan alltid men den här tror jag även att andra sträckläser faktiskt..) Tur då att den är kort och lättläst annars skulle studierna blivit lidande..
fredag 21 augusti 2009
måndag 15 juni 2009
Kalla mig prinsessa
Vem döljer sig bakom anonymiteten på nätet?
Kriminalroman av Sara Blaedel som även skrivit Pulver. (Även den läsvärd!)
Våldsroteln vid Köpenhamnspolisen får in en anmälan om en grov våldtäkt på en ung kvinna som just varit på sitt livs värsta dejt. Mannen som hon hade träffat på nätet var inte alls den han utgett sig för..
En riktig upptempobok som passar varma sommardagar när man behöver en bok att läsa på stranden. Lättläst och snabbläst. Kommer nog knappast att minnas den så länge men bra underhållning för stunden.
Passar deckar- och/eller bokrookies =) eller kanske dig som blivit alltför förtjust i nätdejting..
Våldsroteln vid Köpenhamnspolisen får in en anmälan om en grov våldtäkt på en ung kvinna som just varit på sitt livs värsta dejt. Mannen som hon hade träffat på nätet var inte alls den han utgett sig för..
En riktig upptempobok som passar varma sommardagar när man behöver en bok att läsa på stranden. Lättläst och snabbläst. Kommer nog knappast att minnas den så länge men bra underhållning för stunden.
Passar deckar- och/eller bokrookies =) eller kanske dig som blivit alltför förtjust i nätdejting..
Läslust
Ja det här tänkte jag skulle bli en ny kategori av inlägg. Kanske lite inspiration och tips till de som läser mer sällan och/eller lite långsammare än vad jag gör och inte vet om en bok är värd att lägga tid på. Min bedömning blir såklart ytterst subjektiv och smaken är ju som bekant som baken, men kanske ändå lite hjälp på traven..
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
